Zespół Szkół Zawodowych

im. Józefa Lompy w Oleśnie

 
 
 
  Jak skutecznie uczyć się w domu
  Jak wspierać koncentrację uwagi
   Koncentracja uwagi - ćwiczenie 1
  Koncentracja uwagi - ćwiczenie 2
   Koncentracja uwagi - ćwiczenie 3
    Wsparcie psychologiczne NFZ
 
 
 
 
 

              NIE DAJMY SIĘ ZWARIOWAĆ ;)

 Co zrobić, aby przetrwać trudny czas...

 

  1. ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE EMOCJE – to normalne, że się boisz. Jednak starajmy się analizować wszelkie doniesienia na chłodno, „nie nakręcać się”.
  2. WYZNACZ CZAS NA „ZAMARTWIANIE SIĘ” - niech to będzie nie więcej niż 15-20 min. dziennie (nie polecam godzin wieczornych :)). Jeśli nieprzyjemne myśli najdą Cię po wyznaczonym czasie, spróbuj odroczyć to na ustaloną porę. Trening czyni mistrza!
  3. INFORMACJE NT. KORONAWIRUSA – staraj się korzystać z wiarygodnych źródeł informacyjnych; nie każdy usłyszany czy przeczytany „news” jest prawdziwy. Warto powstrzymać się przed ciągłym sprawdzaniem nowych doniesień nt. koronawirusa, liczby osób zakażonych i zmarłych.
  4. PLANUJ I BĄDŹ AKTYWNY – przewidywalność i rutyna dają nam poczucie bezpieczeństwa, „budują” nasze dni w tych trudnych dla każdego czasach. Warto zadbać o taki rozkład dnia, który będzie odpowiedni dla wszystkich domowników. Pamiętajmy, aby uwzględnić tam naszą pracę, naukę dzieci, obowiązki domowe, przyjemności i zabawę, ale także wspólne spędzanie czasu.
  5. CZAS Z RODZINĄ – jest to dobry moment, aby się zatrzymać, poświęcić więcej czasu na wspólne rozmowy z bliskimi. Pewnie nie we wszystkich domach jest „sielanka”, może jest to czas na przepracowanie konfliktu, zwrócenie uwagi na to, co nam przeszkadza.
  6. KONTAKTY SPOŁECZNE – XXI wiek daje nam takie możliwości techniczne, które pomimo ograniczeń w przemieszczaniu się, pozwalają nam podtrzymać kontakty z bliskimi. Pamiętajmy o osobach starszych, samotnych, które potrzebują naszego wsparcia.
  7. ZRÓB TO, NA CO ZAWSZE BRAKOWAŁO CZASU – może odkładasz na przysłowiowe „jutro” przeczytanie książki, obejrzenie filmu, może nowa gra do dziś jest nierozpakowana w szafie... To jest ten moment, kiedy warto zrobić to wszystko, na co w „zwykłej codzienności” brakuje nam czasu. To może być całkiem przyjemne.
  8. DOCENIAJ KAŻDY DZIEŃ – bardzo modne w ostatnim czasie „skupianie się na tu i teraz” może przynieść nam ulgę w tych chwilach. Cieszmy się z małych rzeczy, celebrujmy codzienność.
  9. DBAJ O SIEBIE – pamiętaj o odpowiedniej ilości snu, zdrowym jedzeniu i ćwiczeniach sportowych, które można wykonywać także w domu.
  10. UŚMIECHAJ SIĘ JAK NAJCZĘŚCIEJ :)

Autor: psycholog Monika Wiecha – Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Oleśnie

 

 

 
Materiał informacyjny dla rodziców, mających różne problemy z dziećmi w czasie obecnej sytuacji epidemicznej w kraju.
  

 

 Komunikat dla rodziców i uczniów

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.