Zespół Szkół Zawodowych

im. Józefa Lompy w oleśnie

Imieniny

Dzisiaj jest: 18 Grudzień 2017    |    Imieniny obchodzą: Laura, Bogusław, Gracjan

Biblioteka

Naszą witrynę przegląda teraz 62 gości

QR Code
Slide Qr Code by Wegemaluch.pl

Sprawozdanie z wyjazdu na targi informatyczne „ CeBIT” do Hannoveru 06 – 10 marca 2012

Sprawozdanie z wyjazdu na targi informatyczne „ CeBIT”

do Hannoveru 06 – 10 marca 2012

CeBIT to największe na świecie targi branży teleinformatycznej i cyfrowej. Ich powierzchnia wynosi prawie 200ha. Na targach wystawiło swoje produkty ok. 4500 wystawców z 70 krajów. Nie ma jeszcze dokładnych statystyk, ale w roku poprzednim odwiedzających było 339 tys. Osób z 90 krajów. Organizatorzy poza samą wystawą przygotowali szereg imprez towarzyszących oraz konkursów i konferencji.

Wycieczkę rozpoczęliśmy wyjazdem z Opola dn. 09.03.2012 r. o godzinie 900. Program przewidywał zwiedzanie Lipska. Bardzo nas to ucieszyło, ponieważ Lipsk to bardzo piękne miasto. Znajduje się tam wiele zabytków kulturowych. Jest to tzw. „Miasto Bacha”. Zwiedziliśmy również piwniczkę Auerbacha, o której wspomina Johann Wolfgang von Goethe w swoim utworze pt: „ Faust”. Następnie mieliśmy czas wolny na zwiedzanie Lipska, po czym udaliśmy się na kolację, a następnie do hotelu na nocleg. W czasie kolacji poznaliśmy wiele ciekawych osób, które również brały udział w projekcie. Od razu znaleźliśmy wspólny język, ponieważ większość z nich kształci się w naszej branży informatycznej. Zakwaterowani byliśmy w hotelu „ Etap”. Pokoje były trzyosobowe wraz z łazienką i telewizorem. O godzinie 630 zjedliśmy śniadanie, po czym udaliśmy się do Hannoveru na targi. Do celu mieliśmy jeszcze ok. 280 km . W autokarze panowała miła atmosfera, więc nie odczuwaliśmy zmęczenia. Na miejsce dojechaliśmy ok. godziny 1100 . Na zwiedzanie mieliśmy przeznaczone 5 godzin. Mogliśmy zobaczyć m. in. Stanowiska takich wielkich form jak: Microsoft, Dell, IBM, Kodak, Acronis, Samsung, HP, LG, Asus, Acer, Toshiba, Lenoro, Eset, AVG, Kaspersky. Nie zdążyliśmy niestety odwiedzić wszystkich stanowisk. Wiele dowiedzieliśmy się o innowacyjnych technologiach informatycznych. Nawiązywaliśmy kontakt z wystawcami w języku niemieckim i angielskim. Mile zaskoczyło nas, że zagraniczne stanowiska reprezentowali nasi rodacy. Były również stanowiska polskie promujące nasz kraj. Zdobyliśmy informację na temat serwerów, przenośnych konsoli gier, nowoczesnych technologii produkcji monitorów, skanerów drukarek i procesorów, gdzie ogromny nakład kładzie się na wydajność i oszczędność energii, co może się przyczynić do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. Zawarliśmy nowe znajomości z chińskimi przedstawicielami, wymieniliśmy się ciekawymi sformułowaniami w naszych językach ojczystych. Czas spędziliśmy miło i przeznaczyliśmy go na pogłębianie wiedzy. Wyjazd uważamy za bardzo udany, interesujący i zachęcamy do odwiedzin targów w przyszłym roku. W drogę powrotną wyjechaliśmy po godzinie 1600 . Po stronie polskiej w Bolesławcu udaliśmy się jeszcze na kolację. W Opolu byliśmy przed godziną 200. bardzo nam się podobało i planujemy również odwiedzić CeBIT w 2013 roku. Targi dostarczają wielu odpowiedzi na nurtujące pytania, które bez problemu można zadawać przedstawicielom firm. Wyjazd udokumentowaliśmy wieloma zdjęciami i filmem.

Marek Weber

Szymon Zwoliński

Zespół Szkół Zawodowych im. Józefa Lompy w Oleśnie

46- 300 Olesno                                                                                                                               tel.-fax. (34) 358+26+15

ul. Wielkie Przedmieście 41                                                                                                                        zszolesno@o2.pl